21 Nisan 2015 Salı

TAHRAN DUVARLARI 




Günün ağarmasına yakın inen uçağımız , şehrin dışında kalan İmam Humeyni Havaalanı'ndan otelimize doğru seyrederken her otoyolda olduğu gibi yol kenarlarında kocaman reklam panoları dikkatimi çekti. Zaten görülebilecek hemen hemen başka bir şey de yoktu. Reklam panolarında esas ilgi çekici olan; neyin reklamı yapılırsa yapılsın görselde insan unsuru bulunmaması veya sadece bir el vs. olmasıydı. 

İlk şaşkınlıkla ve biraz da uyku sersemliğiyle bunu İslam dünyasının suret çizilmesi-yapılmasına iyi gözle bakılmadığından kaynaklı olduğunu düşündüm.

Bu düşüncem tez zamanda yerle bir oluverdi.

Şehre girerken artık gün ağarmaya başlamıştı ve duvarlardaki graffitiler Tahran'ı bana sevdiren ilk unsurlar olmuştu bile.

Bazıları geleneksel motifler içerirken, bazıları da devrim şehitlerini anma niteliğinde yapılmıştı. Kimi ise sadece pastoral bir manzara sunuyordu gözlere.

Gördüğüm graffitilerin çoğu, duvar sanatçının hizmetine sunulmuş gibi özgür ve tüm duvarı kaplar gibiydi. Sanırım gençlere kısıtlı da olsa özgürlük alanı verilmiş bu yolla. Bir grafitti festivalleri olduğunu da bu yazıyı yazarken öğrendim.

Aracımız hızlı seyrettiğinden ve ışık yetersizliğinden bu güzel graffitilerin fotoğraflarını bu seferlik çekemedim, ama size Tahran duvarlarını tanıtan bir seçki hazırladım.


Bu tarz güzellikleri kendi şehrimde de görmek dileği ile... 

For English iranexpat.blogspot.com.tr














































Hiç yorum yok:

Yorum Gönder